Svar: Cykle
27. august 2010
Alder:
6 mdr.
Kære Mor
Det vil være meget tidligt at sætte et barn i en cykelstol, når han kun er 6 måneder gammel ... for tidligt synes jeg. Også selvom Villads lyder til at være rigtig godt igang motorisk.
Han er simpelthen ikke stærk nok i ryggen til at kunne sidde op i længere tid og i en cykelstol, vil han naturligt ikke kunne falde til siden eller lægge sig ned når han bliver træt, men vil derfor risikere at sidde og 'dingle' og det er ikke godt for ham. Samtidig vil han jo ofte netop sove, når I går frem og tilbage og det er synd for ham, hvis han skal sidde og sove i en cykelstol ...
Så selvom du synes I lige nu bruger lang tid på transport frem og tilbage og storebror er irriteret over ikke bare at kunne cykle af sted - ja så vil jeg altså anbefale at du venter med at sætte Villads i en cykelstol til han er 9 måneder gammel.
Måske kunne du tage løbeskoene på og så løbe med barnevognen - så skal Elias ikke vente så meget, Villads kan ligge i sin vogn og mor får motion ... Det kommer naturligvis an på hvilket type vej I går på, når I går, trafik osv. men en tanke, en mulighed :)
Rigtig meget held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske